Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Sufczynie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 90943
  • Do końca roku: 228 dni
  • Do wakacji: 35 dni

Kartka z kalendarza

Plastyka 01.02

Plastyka kl. VII   01.02

Temat: O  kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.

Cele:   Rozróżnianie cechy kompozycji na płaszczyźnie i w  przestrzeni.

 

Polecenia dla uczniów:

 

1. Zapisz temat w zeszycie.

2. Obejrzyj ilustracje na str.65-67 w podręczniku oraz  krótki film jak powstaje rzeźba w przestrzeni miejskiej https://www.youtube.com/watch?v=Z6HqRqDHUvI

      3. Zastanów się jak zatytułowałbyś ostatnią Instalacje artystyczną

 pokazaną na tym krótkim filmie https://www.youtube.com/watch?v=8aIh1-pIWv8

 

 

 

 

 

 

Plastyka

Kl.VII 25.01

Temat: Jaka to kompozycja? porządek i chaos.

Cele:   Rozróżnianie cech i rodzajów kompozycji w naturze i sztukach plastycznych.

 

Polecenia dla uczniów:

 

Zapisz temat w zeszycie.

  1. Zapisz temat w zeszycie.
  2. Obejrzyj ilustracje na str.58, 59 i 63 podręcznika i na ich podstawie wypisz do zeszytu rodzaje kompozycji.
  3. Podaj przykłady kompozycji w naturze.
  4. Wykonaj ćw. na str. 63 podręcznika i przygotuj do oceny na następną lekcję.

      5. Obejrzyj film o Kompozycji https://www.youtube.com/watch?v=I_44-11egFk

 

 

Plastyka

Kl. VII  18.01

Temat: Portret kolegi w barwach nierzeczywistych.

Cele:   Malowanie portretu według malarstwa fowistycznego.

 

Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Zapoznaj się z informacją na stronie 56 podręcznika.

3.      Obejrzyj ilustracje  w Grafice wpisując w Google:  portret pani Matisse, Czerwone drzewa. Maurice de Vlaminck.

4.      Namaluj portret brata , mamę lub siebie metodami stosowanymi przez fowistów ( barwy nierzeczywiste, płaskie plamy barwne, czasami obwiedzione konturem). Pracę  przygotuj do oceny na następną lekcję.

 

Kl. VII  21.12

Plastyka

 

Kl. VII  21.12

Plastyka

Temat:Karykatura i rysunek satyryczny.

Cele:   Rozróżnianie karykatury i rysunku satyrycznego jako gatunki rysunku.

Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Obejrzyj film Jak narysować karykaturę? https://www.youtube.com/watch?v=HF9SBa4R_GE

3.      Spróbuj pod lekcją narysować karykaturę swojej postaci.


 

 

 

Temat: Komiksowy bohater, komiksowy świat.

 

Cele:   Poznanie cech i funkcji komiksu.

 Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Napisz do zeszytu definicję komiksu.

3.      Obejrzyj film: Jak narysować komiks? https://www.youtube.com/watch?v=2bj7nqC9qDE

4.      Lub  „Jak zrobić komiks” https://www.youtube.com/watch?v=-VFG-22R-14

5.      Jeśli chcesz możesz wykonać polecenie ze str. 54

 

 

 

Temat:Winieta – inspiracja rośliną lub owadem.

Cele:   Projektowanie ornamentu inspirowanego światem roślin na przykładzie sztuki secesji.

 

Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Wypisz z podręcznika str.51 do zeszytu jakie motywy przewijały się w dziełach sztuki secesyjnej.

3.      Obejrzyj motywy w „ Wirtualnym muzeum secesji” http://muzeumsecesji.pl/motywy_pliki/zwierzece_pliki/paw.html

4.      Wykonaj ornament inspirowany wyglądem rośliny lub owada nawiązując do stylu secesji.

 

 

 

 Plastyka

Temat:Zaskakujące połączenie - fotomontaż.

Cele:   Łączenie ze sobą fragmentów fotografii nadając im nowy sens.

 

Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Przyjrzyj się ilustracjom przedstawiającym fotomontaże na str.41 podręcznika.

3.      Zaprojektuj i wykonaj fotomontaż metodą tradycyjną (nie komputerowo) , zad. 1 str.41 .

       4. Przygotuj do oceny na następną lekcję

 

 

 

 

 

 

 Plastyka

Temat: Architektoniczna kreacja.

Cele:   Tworzenie aranżacji przestrzennych z gotowych elementów.

Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Obejrzyj ilustracje na str.38 podręcznika oraz film „Tajemnice architektury. Kultura od kuchni.”  https://www.youtube.com/watch?v=48UYfsYMvas

3.      Zaprojektuj i wykonaj w formie przestrzennej budowlę, polecenie znajduje się na str.38 podręcznika, ( pod ilustracjami).

      4. Pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.

 

 

 

 

Temat: Architektura organiczna.

 Cele:   Rozpoznanie rodzajów i funkcje architektury.

 Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Obejrzyj ilustracje na str.37 , przeczytaj tekst oraz napisz do zeszytu

na czym  polega architektura organiczna i ekologiczna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat:  Drugie życie przedmiotów.

Cele:    Projektowanie i wykonanie przedmiotu użytkowego z recyklingu.

 Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Przyjrzyjcie się ilustracjom na str.31-33, wykonaj polecenie ze str.31 podręcznika i przygotuj do oceny na następną lekcję.

3.      Wyjaśnij pisemnie do zeszytu pojęcie upcykling.

 

 
 
 
 
 
 
Temat: Zestawianie i łączenie - asamblaż 
 
Praca z podręcznikiem str. 24- 28
Wyjaśnij pojęcia: bryła, płaskorzeźba, odlewy z brązu, rzeźby z marmuru, asamblaż 
Napisz o dziele Wita Stwosza. Wykonaj pracę plastyczną techniką asamblaż. ( do oceny na następną lekcję)
 
.............................
Praca plastyczna::
Wykonaj techniką kolażu pracę plastyczną harmonijną ( postać, przedmiot, pejzaż....)Wiadomości znajdziesz w podręczniku na stronie 22 - -23. Do sprawdzenia podczas lekcji wideo.