Plastyka kl. VII 01.02
Temat: O kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Cele: Rozróżnianie cechy kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj ilustracje na str.65-67 w podręczniku oraz krótki film jak powstaje rzeźba w przestrzeni miejskiej https://www.youtube.com/watch?v=Z6HqRqDHUvI
3. Zastanów się jak zatytułowałbyś ostatnią Instalacje artystyczną
pokazaną na tym krótkim filmie https://www.youtube.com/watch?v=8aIh1-pIWv8
Plastyka
Kl.VII 25.01
Temat: Jaka to kompozycja? porządek i chaos.
Cele: Rozróżnianie cech i rodzajów kompozycji w naturze i sztukach plastycznych.
Polecenia dla uczniów:
Zapisz temat w zeszycie.
- Zapisz temat w zeszycie.
- Obejrzyj ilustracje na str.58, 59 i 63 podręcznika i na ich podstawie wypisz do zeszytu rodzaje kompozycji.
- Podaj przykłady kompozycji w naturze.
- Wykonaj ćw. na str. 63 podręcznika i przygotuj do oceny na następną lekcję.
5. Obejrzyj film o Kompozycji https://www.youtube.com/watch?v=I_44-11egFk
Plastyka
Kl. VII 18.01
Temat: Portret kolegi w barwach nierzeczywistych.
Cele: Malowanie portretu według malarstwa fowistycznego.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Zapoznaj się z informacją na stronie 56 podręcznika.
3. Obejrzyj ilustracje w Grafice wpisując w Google: portret pani Matisse, Czerwone drzewa. Maurice de Vlaminck.
4. Namaluj portret brata , mamę lub siebie metodami stosowanymi przez fowistów ( barwy nierzeczywiste, płaskie plamy barwne, czasami obwiedzione konturem). Pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.
Kl. VII 21.12
Plastyka
Kl. VII 21.12
Plastyka
Temat:Karykatura i rysunek satyryczny.
Cele: Rozróżnianie karykatury i rysunku satyrycznego jako gatunki rysunku.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj film Jak narysować karykaturę? https://www.youtube.com/watch?v=HF9SBa4R_GE
3. Spróbuj pod lekcją narysować karykaturę swojej postaci.
Temat: Komiksowy bohater, komiksowy świat.
Cele: Poznanie cech i funkcji komiksu.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Napisz do zeszytu definicję komiksu.
3. Obejrzyj film: Jak narysować komiks? https://www.youtube.com/watch?v=2bj7nqC9qDE
4. Lub „Jak zrobić komiks” https://www.youtube.com/watch?v=-VFG-22R-14
5. Jeśli chcesz możesz wykonać polecenie ze str. 54
Temat:Winieta – inspiracja rośliną lub owadem.
Cele: Projektowanie ornamentu inspirowanego światem roślin na przykładzie sztuki secesji.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Wypisz z podręcznika str.51 do zeszytu jakie motywy przewijały się w dziełach sztuki secesyjnej.
3. Obejrzyj motywy w „ Wirtualnym muzeum secesji” http://muzeumsecesji.pl/motywy_pliki/zwierzece_pliki/paw.html
4. Wykonaj ornament inspirowany wyglądem rośliny lub owada nawiązując do stylu secesji.
Plastyka
Temat:Zaskakujące połączenie - fotomontaż.
Cele: Łączenie ze sobą fragmentów fotografii nadając im nowy sens.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przyjrzyj się ilustracjom przedstawiającym fotomontaże na str.41 podręcznika.
3. Zaprojektuj i wykonaj fotomontaż metodą tradycyjną (nie komputerowo) , zad. 1 str.41 .
4. Przygotuj do oceny na następną lekcję
Plastyka
Temat: Architektoniczna kreacja.
Cele: Tworzenie aranżacji przestrzennych z gotowych elementów.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj ilustracje na str.38 podręcznika oraz film „Tajemnice architektury. Kultura od kuchni.” https://www.youtube.com/watch?v=48UYfsYMvas
3. Zaprojektuj i wykonaj w formie przestrzennej budowlę, polecenie znajduje się na str.38 podręcznika, ( pod ilustracjami).
4. Pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.
Temat: Architektura organiczna.
Cele: Rozpoznanie rodzajów i funkcje architektury.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj ilustracje na str.37 , przeczytaj tekst oraz napisz do zeszytu
na czym polega architektura organiczna i ekologiczna.
Temat: Drugie życie przedmiotów.
Cele: Projektowanie i wykonanie przedmiotu użytkowego z recyklingu.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przyjrzyjcie się ilustracjom na str.31-33, wykonaj polecenie ze str.31 podręcznika i przygotuj do oceny na następną lekcję.
3. Wyjaśnij pisemnie do zeszytu pojęcie upcykling.