Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Sufczynie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 91095
  • Do końca roku: 224 dni
  • Do wakacji: 31 dni

Kartka z kalendarza

Plastyka 01.02

Kl. VI  01.02

Plastyka

 

Temat: Projekt parteru ogrodowego.

Cele:   Poznanie cech charakterystycznych ogrodu barokowego .

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Obejrzyj ilustracje na str.58- 60 podręcznika.

3. Przygotuj własny projekt ogrodu w technice kolażu. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.

 

 

Plastyka

 Kl.VI 25.01

Temat:Barok i klasycyzm – podobieństwa i różnice.

Cele:   Poznanie elementów kultury baroku i klasycyzmu.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2.Porównaj cechy sztuki baroku i klasycyzmu, wypisz do zeszytu najważniejsze różnice między tymi dwoma stylami.

3.      Obejrzyj film: Barok i sarmatyzm https://www.youtube.com/watch?v=gHN5cao4FIE

4. Zaprojektuj nadruk na tkaniny  rysując wzór  w stylu barokowym  na jednej kartce i w stylu klasycystycznym na drugiej kartce. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.

 

 

 

Kl. VI

Plastyka

 

Temat:Barok i klasycyzm – podobieństwa i różnice.

Cele:   Poznanie elementów kultury baroku i klasycyzmu.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2.Porównaj cechy sztuki baroku i klasycyzmu, wypisz do zeszytu najważniejsze różnice między tymi dwoma stylami.

3.      Obejrzyj film: Barok i sarmatyzm https://www.youtube.com/watch?v=gHN5cao4FIE

4. Zaprojektuj nadruk na tkaniny  rysując wzór  w stylu barokowym  na jednej kartce i w stylu klasycystycznym na drugiej kartce. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.

 

 

 

 

Temat:Maszkarony i gargulce.

Cele:   Poznanie motywów dekoracyjnych architektury w postaci głowy ludzkiej lub zwierzęcej.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Napisz do zeszytu objaśnienia pojęć maszkaron, gargulec.

3. Wykonaj ćw. 2 na str. 51 podręcznika.

 

Plastyka

Temat: Perspektywa zbieżna.

 Cele:   Poznanie zasad i rodzaje perspektywy zbieżnej.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Wyjaśnij na podstawie informacji z podręcznika str.47w jakim celu artysta stosuje perspektywę.

3. Wypisz do zeszytu rodzaje perspektywy według ilustracji ze str.48 podręcznika.

 

 

 

 

 

 

Temat:Trzech tytanów renesansu i ich dzieła.

Cele:   Poznanie wielkich artystów renesansu i ich dzieł.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Obejrzyjcie film :Twórcy renesansu i ich dzieła https://www.youtube.com/watch?v=ypHWQrpgRkE

3. Wypiszcie do zeszytu dzieła oraz nazwiska wielkich artystów renesansu str.44-46 podręcznika.

 

 

 

 

 

Plastyka

 

Temat: Najdłuższa attyka na świecie.

Cele:   Projektowanie attyki według cech architektury renesansu.

Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

  1. Przyjrzyj się ilustracjom na str.43. podręcznika, napisz do zeszytu: czym jest attyka.
  2. Wykonaj własny projekt attyki na płaszczyźnie lub w przestrzeni, lub  według propozycji ze str. 43 podręcznika.

 

 

 

 

 

Kl. VI   23.11

Plastyka

Temat:Symetria, statyka i harmonia. Architektura i rzeźba renesansu.

Cele:   Poznanie cech charakterystycznych architektury i rzeźby renesansu.

 Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Obejrzyj na str.40-42 podręcznika idealne proporcje, rytm i symetrię architektury renesansu.

3.      Odpowiedz pisemnie do zeszytu na pytanie1 ze str. 42 podręcznika.

 

 

 

 

Kl.VI  16.11

 

Plastyka

 Temat:Faktura rycerskiej zbroi.

 Cele:   Poznanie wyglądu i znaczenie średniowiecznego rycerza .

 Polecenia dla uczniów:

 1.      Zapisz temat w zeszycie.

 2.      Wypisz do zeszytu czym jest płatnerstwo i wyjaśnij znaczenie pojęcia: zbroja.

 3.      Zaprojektuj zbroję według propozycji 2 str.35 podręcznika.

 4.      Pracę przygotować do oceny na następną lekcję

 

 

 

 

Temat: Dekoracyjny inicjał.

Cele:   Poznanie średniowiecznego malarstwa: freski, iluminacje (elementy sztuki zdobienia ksiąg), będące inspiracją do projektowania dekoracyjnych inicjałów.

Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie .

2.      Obejrzyj ilustracje na str.32, 33  i wypisz do zeszytu znaczenia takich pojęć jak: poliptyk,  iluminacja, bordiura.

 3.  Wykonaj ćw. 2 str. 33 podręcznika i przygotuj do oceny na następną lekcję.

 
 
 
Temat: Rzeźbione opowieści
 
Podręcznik strona 26 -30
Wyjaśnij pojęcia: Stołp, Baszta, Brona, Fosa, Blanki, Most zwodzony. Wykonaj portal na płaszczyznie. Inspiruj się ilustracjami zamieszczonymi w podrecznku str. 27 

.........................................................

Praca plastyczna - Zamek Twoich marzeń - praca wykonana wydzieranką ( papier kolorowy, gazety) Wiadomości - podręcznik str. 22-25 . Pracę proszę przygotować do oceny w poniedziałek na lekcję plastyki