Kl. VI 01.02
Plastyka
Temat: Projekt parteru ogrodowego.
Cele: Poznanie cech charakterystycznych ogrodu barokowego .
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj ilustracje na str.58- 60 podręcznika.
3. Przygotuj własny projekt ogrodu w technice kolażu. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.
Plastyka
Kl.VI 25.01
Temat:Barok i klasycyzm – podobieństwa i różnice.
Cele: Poznanie elementów kultury baroku i klasycyzmu.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2.Porównaj cechy sztuki baroku i klasycyzmu, wypisz do zeszytu najważniejsze różnice między tymi dwoma stylami.
3. Obejrzyj film: Barok i sarmatyzm https://www.youtube.com/watch?v=gHN5cao4FIE
4. Zaprojektuj nadruk na tkaniny rysując wzór w stylu barokowym na jednej kartce i w stylu klasycystycznym na drugiej kartce. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.
Kl. VI
Plastyka
Temat:Barok i klasycyzm – podobieństwa i różnice.
Cele: Poznanie elementów kultury baroku i klasycyzmu.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2.Porównaj cechy sztuki baroku i klasycyzmu, wypisz do zeszytu najważniejsze różnice między tymi dwoma stylami.
3. Obejrzyj film: Barok i sarmatyzm https://www.youtube.com/watch?v=gHN5cao4FIE
4. Zaprojektuj nadruk na tkaniny rysując wzór w stylu barokowym na jednej kartce i w stylu klasycystycznym na drugiej kartce. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.
Temat:Maszkarony i gargulce.
Cele: Poznanie motywów dekoracyjnych architektury w postaci głowy ludzkiej lub zwierzęcej.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Napisz do zeszytu objaśnienia pojęć maszkaron, gargulec.
3. Wykonaj ćw. 2 na str. 51 podręcznika.
Plastyka
Temat: Perspektywa zbieżna.
Cele: Poznanie zasad i rodzaje perspektywy zbieżnej.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Wyjaśnij na podstawie informacji z podręcznika str.47w jakim celu artysta stosuje perspektywę.
3. Wypisz do zeszytu rodzaje perspektywy według ilustracji ze str.48 podręcznika.
Temat:Trzech tytanów renesansu i ich dzieła.
Cele: Poznanie wielkich artystów renesansu i ich dzieł.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyjcie film :Twórcy renesansu i ich dzieła https://www.youtube.com/watch?v=ypHWQrpgRkE
3. Wypiszcie do zeszytu dzieła oraz nazwiska wielkich artystów renesansu str.44-46 podręcznika.
Plastyka
Temat: Najdłuższa attyka na świecie.
Cele: Projektowanie attyki według cech architektury renesansu.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
- Przyjrzyj się ilustracjom na str.43. podręcznika, napisz do zeszytu: czym jest attyka.
- Wykonaj własny projekt attyki na płaszczyźnie lub w przestrzeni, lub według propozycji ze str. 43 podręcznika.
Kl. VI 23.11
Plastyka
Temat:Symetria, statyka i harmonia. Architektura i rzeźba renesansu.
Cele: Poznanie cech charakterystycznych architektury i rzeźby renesansu.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj na str.40-42 podręcznika idealne proporcje, rytm i symetrię architektury renesansu.
3. Odpowiedz pisemnie do zeszytu na pytanie1 ze str. 42 podręcznika.
Kl.VI 16.11
Plastyka
Temat:Faktura rycerskiej zbroi.
Cele: Poznanie wyglądu i znaczenie średniowiecznego rycerza .
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Wypisz do zeszytu czym jest płatnerstwo i wyjaśnij znaczenie pojęcia: zbroja.
3. Zaprojektuj zbroję według propozycji 2 str.35 podręcznika.
4. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję
Temat: Dekoracyjny inicjał.
Cele: Poznanie średniowiecznego malarstwa: freski, iluminacje (elementy sztuki zdobienia ksiąg), będące inspiracją do projektowania dekoracyjnych inicjałów.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie .
2. Obejrzyj ilustracje na str.32, 33 i wypisz do zeszytu znaczenia takich pojęć jak: poliptyk, iluminacja, bordiura.
3. Wykonaj ćw. 2 str. 33 podręcznika i przygotuj do oceny na następną lekcję.
.........................................................
Praca plastyczna - Zamek Twoich marzeń - praca wykonana wydzieranką ( papier kolorowy, gazety) Wiadomości - podręcznik str. 22-25 . Pracę proszę przygotować do oceny w poniedziałek na lekcję plastyki