Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Sufczynie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 91091
  • Do końca roku: 224 dni
  • Do wakacji: 31 dni

Kartka z kalendarza

Plastyka 01.02

 

Plastyka kl. V   01.02

 

Temat:Portret inny niż wszystkie.

Cele:   Odróżnianie portretu od autoportretu.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Napisz do zeszytu jaki tytuł ma najsłynniejszy portret świata i kto jest jego autorem?

3. Wyjaśnij czym się różni portret od autoportretu i zapisz w zeszycie.

4. Wykonaj w wybranej technice portret kogoś bliskiego lub scenkę do wiersza ze str.65 podręcznika (do wyboru), pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.

 

 

Plastyka

Kl.V   25.01

Temat: Sztuka w przestrzeni publicznej –lustrzane kompozycje.

Cele:   Projektowanie układu przestrzennego z brył geometrycznych.

Polecenia dla uczniów:

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Zapoznaj się z wiadomościami na str.56 podręcznika, wypisz do zeszytu co zaliczamy do sztuki w przestrzeni publicznej.

3. Wykonaj własna lustrzaną rzeźbę, informacje dotyczące zadania są na str.57 podręcznika, pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.

 

 

 

 

 

Kl. V  18.01

Plastyka

 

Temat: Laurka na Dzień Babci i Dziadka.

Cele:   Wzbudzanie szacunku do osób starszych i przywiązania do swojej rodziny poprzez samodzielnie wykonanie i ozdabianie laurki dla babci i dziadka.

Polecenia dla uczniów:

 

1.Zapisz temat w zeszycie.

2. Przygotuj materiały plastyczne potrzebne do wykonania laurek (klej, nożyczki, papier kolorowy, flamastry, kredki), gotowe życzenia do wycięcia, szablony do odrysowania (np. kwiatki), dziurkacze z różnymi wzorami.

3. Wykonaj samodzielnie laurkę dla Babci i Dziadka, ozdób ją, napisz życzenia i wręcz w dniu ich święta.

4. Jeśli nie masz pomysłu obejrzyj film: „ Pomysł na prezent dla babci" https://www.youtube.com/watch?v=bNVNEFfR6dM

 

 

Kl. V  21.12

Plastyka

 

Temat:Układ kulisowy – przestrzenny krajobraz.

Cele:  Objaśnienie zasad perspektywy kulisowej.

Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Napisz do zeszytu przykłady perspektywy kulisowej z własnego otoczenia.

3.      Obejrzyj film Perspektywa kulisowa https://www.youtube.com/watch?v=N_hpaEBn9aE

4. Jeśli chcesz możesz wykonać dekorację teatralną według podręcznika na str.55.

 

 

Plastyka

 

Temat:To co znajduje się najbliżej i to co znajduje się nieco dalej.

Cele:  Objaśnienie zasad perspektywy pasowej zbieżnej, barwnej i powietrznej. .

Polecenia dla uczniów:

 

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Wyjaśnij na podstawie informacji z podręcznika str.48-51 w jakim celu artysta stosuje perspektywę.

3.      Wypisz do zeszytu na podstawie ilustracji sposoby przedstawiania przestrzeni na płaszczyźnie.

 

 

Plastyka

 

Temat: Sylwetki –kompozycja statyczna i dynamiczna.

Cele:   Rozpoznanie kompozycji statycznej i dynamicznej w dziełach sztuki .

Polecenia dla uczniów:

 

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Obejrzyj ilustracje na str.45 i 46 podręcznika oraz film: „Kompozycja statyczna i dynamiczna”. https://www.youtube.com/watch?v=XfVOLPt3ihE

3.      Narysuj w zeszycie dwa obrazki: 1) Ludzie czekający na przystanku 2. Biegi uliczne (stosując cechy  poznanych kompozycji).

 

 

 

 

 

Plastyka

 

Temat: Mozaikowe dekoracje stołowe.

Cele:   Poznanie zasad tworzenia mozaiki do wykonania motywu dekoracyjnego.

Polecenia dla uczniów:

 

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Obejrzyj film:: Mozaika z papieru

      https://www.youtube.com/watch?v=2yN-dt-9oEU

3.      Wykonaj własny motyw dekoracyjny np. obrusu według poznanej techniki.

4.      Przygotuj pracę do oceny na następną lekcję.

 

 

 

 

Plastyka

 

Temat: Rozeta czyli rozwinięta róża - witraż.

Cele:   Poznanie roli światła w witrażu -jednej z technik malarskich.

 

Polecenia dla uczniów:

 

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Zapoznaj się na str.37 podręcznika jak powstaje witraż, jaką prezentuje tematykę i odpowiedz pisemnie do zeszytu na pyt.3

3.      Wykonaj barwny witraż o dowolnej tematyce w formacie A-4 według wzoru ze str. 39 podręcznika.

4.      Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat: Zbiór dziwnych kół.

 Cele:   Rozróżnianie pojęcia waloru i gradacji w odniesieniu do barw.

 Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie.

2.      Napisz do zeszytu co nazywamy walorem? (str. 24 podręcznika).

3.      Wykonaj polecenie ze str.35 podręcznika do zeszytu.

4.      Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.

 

 

 

 

Temat:Tajemnice światła.

Cele:   Poznanie funkcji światła w rysunku i malarstwie.

Polecenia dla uczniów:

1.      Zapisz temat w zeszycie .

2.       Przeczytaj informacje i obejrzyj ilustracje w podręczniku na str.32 i 33.

3.      Odpowiedz pisemnie do zeszytu na pytanie 1 i 2 ze str.33 podręcznika.

 

 
 
 
 
 
Temat: Podsumowanie działu 2
 
Podręcznik str. 28  Zapisz odpowiedzi na pytania w zeszycie.
Światło, barwy, obraz - zastosowanie światła na obrazie/ podręcznik str. 32- 33

................................

Zadanie plastyczne:

Cmentarz nocą - praca wykonana farbami. Pomaluj najpierw tło na czarno lub granatowo. Zaznacz akcent kolorystyczny, mnóstwo kolorowych światełek
Pracę przygotowac na poniedziałek, na lekcję wideo.