Plastyka kl. V 01.02
Temat:Portret inny niż wszystkie.
Cele: Odróżnianie portretu od autoportretu.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Napisz do zeszytu jaki tytuł ma najsłynniejszy portret świata i kto jest jego autorem?
3. Wyjaśnij czym się różni portret od autoportretu i zapisz w zeszycie.
4. Wykonaj w wybranej technice portret kogoś bliskiego lub scenkę do wiersza ze str.65 podręcznika (do wyboru), pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.
Plastyka
Kl.V 25.01
Temat: Sztuka w przestrzeni publicznej –lustrzane kompozycje.
Cele: Projektowanie układu przestrzennego z brył geometrycznych.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Zapoznaj się z wiadomościami na str.56 podręcznika, wypisz do zeszytu co zaliczamy do sztuki w przestrzeni publicznej.
3. Wykonaj własna lustrzaną rzeźbę, informacje dotyczące zadania są na str.57 podręcznika, pracę przygotuj do oceny na następną lekcję.
Kl. V 18.01
Plastyka
Temat: Laurka na Dzień Babci i Dziadka.
Cele: Wzbudzanie szacunku do osób starszych i przywiązania do swojej rodziny poprzez samodzielnie wykonanie i ozdabianie laurki dla babci i dziadka.
Polecenia dla uczniów:
1.Zapisz temat w zeszycie.
2. Przygotuj materiały plastyczne potrzebne do wykonania laurek (klej, nożyczki, papier kolorowy, flamastry, kredki), gotowe życzenia do wycięcia, szablony do odrysowania (np. kwiatki), dziurkacze z różnymi wzorami.
3. Wykonaj samodzielnie laurkę dla Babci i Dziadka, ozdób ją, napisz życzenia i wręcz w dniu ich święta.
4. Jeśli nie masz pomysłu obejrzyj film: „ Pomysł na prezent dla babci" https://www.youtube.com/watch?v=bNVNEFfR6dM
Kl. V 21.12
Plastyka
Temat:Układ kulisowy – przestrzenny krajobraz.
Cele: Objaśnienie zasad perspektywy kulisowej.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Napisz do zeszytu przykłady perspektywy kulisowej z własnego otoczenia.
3. Obejrzyj film Perspektywa kulisowa https://www.youtube.com/watch?v=N_hpaEBn9aE
4. Jeśli chcesz możesz wykonać dekorację teatralną według podręcznika na str.55.
Plastyka
Temat:To co znajduje się najbliżej i to co znajduje się nieco dalej.
Cele: Objaśnienie zasad perspektywy pasowej zbieżnej, barwnej i powietrznej. .
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Wyjaśnij na podstawie informacji z podręcznika str.48-51 w jakim celu artysta stosuje perspektywę.
3. Wypisz do zeszytu na podstawie ilustracji sposoby przedstawiania przestrzeni na płaszczyźnie.
Plastyka
Temat: Sylwetki –kompozycja statyczna i dynamiczna.
Cele: Rozpoznanie kompozycji statycznej i dynamicznej w dziełach sztuki .
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj ilustracje na str.45 i 46 podręcznika oraz film: „Kompozycja statyczna i dynamiczna”. https://www.youtube.com/watch?v=XfVOLPt3ihE
3. Narysuj w zeszycie dwa obrazki: 1) Ludzie czekający na przystanku 2. Biegi uliczne (stosując cechy poznanych kompozycji).
Plastyka
Temat: Mozaikowe dekoracje stołowe.
Cele: Poznanie zasad tworzenia mozaiki do wykonania motywu dekoracyjnego.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj film:: Mozaika z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=2yN-dt-9oEU
3. Wykonaj własny motyw dekoracyjny np. obrusu według poznanej techniki.
4. Przygotuj pracę do oceny na następną lekcję.
Plastyka
Temat: Rozeta czyli rozwinięta róża - witraż.
Cele: Poznanie roli światła w witrażu -jednej z technik malarskich.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Zapoznaj się na str.37 podręcznika jak powstaje witraż, jaką prezentuje tematykę i odpowiedz pisemnie do zeszytu na pyt.3
3. Wykonaj barwny witraż o dowolnej tematyce w formacie A-4 według wzoru ze str. 39 podręcznika.
4. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.
Temat: Zbiór dziwnych kół.
Cele: Rozróżnianie pojęcia waloru i gradacji w odniesieniu do barw.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Napisz do zeszytu co nazywamy walorem? (str. 24 podręcznika).
3. Wykonaj polecenie ze str.35 podręcznika do zeszytu.
4. Pracę przygotować do oceny na następną lekcję.
Temat:Tajemnice światła.
Cele: Poznanie funkcji światła w rysunku i malarstwie.
Polecenia dla uczniów:
1. Zapisz temat w zeszycie .
2. Przeczytaj informacje i obejrzyj ilustracje w podręczniku na str.32 i 33.
3. Odpowiedz pisemnie do zeszytu na pytanie 1 i 2 ze str.33 podręcznika.
................................
Zadanie plastyczne: